Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Türkçe Olimpiyatları nedeniyle Kayseri’de bulunan Kongo Cumhuriyeti’nden gelen öğrencilerle birlikte İstiklal Marşı okudu.
Yahu elin çocuğuna ne diye İstiklal Marşı okutuyorsunuz, Üsküdar’a giderken filan söylese anlarım, adı üstünde milli marş, bizim çocuğumuz gidip Kongo milli marşı söylüyor mu? Bu Türkçe işi de sulanıp budala milliyetçiliğine dönecek, Fethullah hoca muhiplerine duyurmuş olayım, saçmalamayı bir noktada kesmek lazım.
Haziran 19, 2009, 12:17 pm üzerinde
adam ne isterse okur sanane be.. zorunamı gitti?? hem istiklalmarşı okumak üsküdar türküsünü söylemeye engelmidir? sen daha olayı elevizyondan izlememişsin bikere çocuklar onuda okuyorlar obürünüde okuyorlar naber??.
hem sen elin turistine ilgisiz alakasız tarihcoğrafya nutukları atarken bişey olmuyor ama kongolu çocuk istiklal marşını söyleyince zoruna gidiyor dimi??
Haziran 19, 2009, 12:20 pm üzerinde
bizim çocuğumuz da konga marşı söylesin..
Haziran 19, 2009, 12:20 pm üzerinde
Evet, Kongo Marşı da en az bizim marş kadar yüce ve saygıdeğerdir, biri bulsun sözlerini bizim çocuklara evde söyleteyim.
Haziran 20, 2009, 7:01 am üzerinde
İlahi okutsalar anlaşılır ,evrensel bir şey de Türk milli marşını niye ezberletiyorlar anlaşılır değil.
Haziran 20, 2009, 7:20 pm üzerinde
Kongo’daki Türkler de seve seve Kongo Marşı okuyorlar.Bu biraz jest olsun makamında bir şeydir. Burada Kongo marşı okusalar pek bir esprisi olmaz tabii..
Haziran 21, 2009, 7:30 pm üzerinde
Derin Düşünce’deki yorumlarda ilginç şeyler söylendi.
Özellikle yurtdışında görev yapan şakirdlerin yaşam koşullarının iyileştirilmesi üzerine çağrı yapan ilk cümleleri okumuş oldum.
http://www.derindusunce.org/2009/06/19/haydaaa-kongolu-neden-istiklal-marsi-soylemis-ki/
Haziran 22, 2009, 5:48 am üzerinde
yani… yüksek ökçe ? biraz daha detay..
yani nedir “şakird” ?
kusurabakma sana sordum;
dd yönetimi benim girmeme izin vermiyor da..
fakat sağolsunlar, ben de faşist liberallik kavramı ile gerçek hayat arasında ilişkiyi kurmama vesile oldular ..
artık kolay kolay kül yutmam..
Haziran 22, 2009, 7:27 am üzerinde
Knz,
Şakird aslında talebe demek/miş.
DD konusunda yapabileceğim birşey yok malesef, sen benim bloğa yaz, buraya yaz, yazacak yer mi yok, boşver takma kafaya.
Haziran 22, 2009, 7:52 am üzerinde
kafayı taktığımı nerden çıkardın ki ?
bu kafayı takmak değildir. bu bilinçlendirmedir.
sorumlu vatandaşlık yani., şimdi konuya geri dönersem,
acaba madem talebe demek neden “şakird ” kelimesi kullanıyorlar ?
Haziran 22, 2009, 10:14 am üzerinde
Serbest piyasadır. Dileyen zor ve baskı kullanmadıkça, dilediğine, dilediği şarkıyı türküyü marşı okutur. Neden gocunuyorsunuz? Siz yapamadınız da Fethullah Gülen Hocaefendi yaptı diye mi? Haydi oradan!!! Sıkıyorsa gidin Sibirya’da 100 dolar maaşla öğretmenlik yapın…
Haziran 22, 2009, 10:18 am üzerinde
Knz kızım; sen neden “öğrenci” değil de “talebe” denmesini istiyorsan, onlar da aynı saikle “talebe” yerine “şakird” denmesini tercih ediyor. Kakışmadığın bir bu kalmıştı, bunu da becerdin. Tebrik ederim seni… Ayrıca diyelim ki “şu şu nedenlerle şakird kelimesini kullanıyorlar” desek ikna olacak mısın? Veya eline ne geçecek?
Haziran 23, 2009, 5:25 am üzerinde
Ben yaparım Sibirya’da 100 dolara öğretmenlik.
Haziran 23, 2009, 6:24 am üzerinde
Söylemesi kolay. Gittiğin dakika mızmızlanmaya başlarsın sen orada.
Haziran 23, 2009, 7:21 am üzerinde
höst kardeşim , merak ediyoruz öğrenecez.
sen hele de bakalım şu nedenle şakrid kelimesini kullanıyorlar diye.. ben anlamasam başkası anlar.
iyi de, o neden mızıklanmıyor ?
kendini adanmışlık falan mı ?
iyi de, herşey güzel, adanmışlık ta, bu transfer piyası ile ( Futbol) şarkird’liğin alakası ne ?
not : afrikalı çocuklar’ın ülkesinin kazancını anlatın bana…
niye kötü niyetlisiniz.. soruyorum .. anlayacam.
Haziran 23, 2009, 7:25 am üzerinde
bir not daha : serbest piyasa ile salaklık piyası arasında ilişki mi olması lazım. ( ikinci not: kesinlikle saldırı cümlesi değil bu )
Haziran 23, 2009, 8:33 am üzerinde
Ben nereden bileyim neden şakird dediklerini. Çok merak ediyorsan git kendilerine sor. Ama bir ihtimal Said-i Nursi Hazretleri zamanında Arapça “talebe” yerine, yaygın olarak Farsça “şakird” kelimesi kullanılıyordu sanırım. Nitekim şu resimde açık ve net bir şekilde “şakird” kelimesi seçilmektedir: http://www.nuridemirag.com/Resim_39.jpg
Bu arada Nuri Demirağ’n kim olduğunu merak edenler mutlaka bu zat hakkında bilgi sahibi olsun.
Lakin son tahlilde neden bu insanların kendilerine şakird demesine bu kadar kafayı taktığını anlamış değilim. Sen de şunu bir deyiver hele. Kaçak güreşmek yok. Sen sordun biz cevap verdik. Yine aynı taktikle kaçamak cevaplar istemem ona göre.
Sen soruları yanlış kişiye soruyorsun; Afrika’ya ne faydaları olduğunu git Emra Aköz’e sor. Ağzının payını bir güzel versin.
O neden mızıklanmıyor; işte burada baltayı taşa vurdun hanım kızım. Dalga geçerek söylediğin adanmışlık var ya, hizmet aşkı var ya, Allah rızası var ya, işte o yüzden mızıklanmıyorlar. Anlayamazsın sen; biz boşa nefes tüketmeyelim.
Haziran 23, 2009, 3:30 pm üzerinde
höst kardeş, kelimeler de zamanla anlam değiştirirler ya onu anlamaya çalışıyorum.
biliyorsun sol jargonda yoldaş kelimesi vardır.
yoldaşlık da değil dediğiniz.
şakird kelimesine öğrenci karşılığını pek bulamadım.
yani son satırda sen adanmışlıktan bahsedince iyice koptum, öğrenci olan kendini adamaz ki .. öğrenciliğin yaşı yoktur ama öğrenci konumuna düştüğün her durumda yani öğreniyorken sorgulamayı içerir.
aslında ben bu gizemli ve havalı kelimeleri pek anlamam. kişi kendini yalın tarif etse,.
bende “adanmış talebeler”talibandan başka şey çağırıştırmıyor..
emre akyüz’e neden soracağım..sen varsan sana , yoksa klipe sorarım. mutlaka faydası vardır afrikaya, yani okul bu. ama okulda afrikanın nasıl talan edildiğini, sömürge tarihini umarım okutuyorlardır.
höst kardeş, adanmışlık dedin iyi hoşta..
futbol transfer piyasası falan bana çok karışık.
eğer bana soruyorsan ben kimseyi bedava çalıştırmam.. iyi ve güzel bir hedef için dahi olsa., ama kişinin bu işten alacağı vardır, o zaman derki ben de büyük bir grubun parçası oldum. grup bunu mutlaka görecektir., o zaman da buna adanmışlık demeyin.
onun da ucuz çalışmakta çıkarı varsa desin.
bırakalım allah rızasını allah versin.
bence yabancı hocaya ne maaş veriyorlarsa, biizmkine de aynı vermek lazım.,iyi bir hedef için dahi olsa kimse kimseye borçlanmasın.bence.,
haklısın höst ben pek anlamıyorum.
Haziran 23, 2009, 5:53 pm üzerinde
Mr No,
Sibirya dolaylarından meşhur bir aşk hikayesini anlatan bu türkü sana gelsin…
Ezgileri benim çok ilgimi çekti…
Ben 99′a razıyım..
Haziran 23, 2009, 6:29 pm üzerinde
@klip,
bu ne yahu:))
Üstüne 100 dolar verseniz bir kez daha dinleyemem valla:)
Haziran 23, 2009, 8:04 pm üzerinde
Yüksek ökçe,
Burada biraz malumat var:
http://aleminrenkleri.com/2007/07/03/tuva-muzigi-tuva-girtlak-sanatcilari/
Kimisi de yüz dolar verip bir kez daha dinlemek istiyor..
Halbuki sen de değişik müzikler yayınlıyorsun sitende..
Bunların nesi eksik canım
Haziran 23, 2009, 8:37 pm üzerinde
Knz,
Doğru söylüyorsun.
Şakird talebe anlamına gelen Farsça bir kelimedir amma bugün artık özel bir anlamı vardır. Kendini Nur İdeallerine adamış insan anlamına gelir.Yadırganacak bir şey yok. “Ülkücü” gibi, “yoldaş” gibi özel bir anlam içerir. Risale-i Nurları okuyarak, öğrenerek oradaki düsturları hayatına rehber etmeleri istenir. Örneğin İhlas Risalesi, Gençlik Rehberi, İktisat Risalesi vs. gibi risalelerin (küçük kitapçıkların) hayata tatbiki istenir.
Senin en çok ilgini çekecek “Tesettür Risalesi” olabilir. Okuyunca renkten renge gireceğini garanti ederim. Tabii anlayabilirsen. Günümüz Türkçesine çevrilmesine pek sıcak bakılmıyor. O yüzden bir rehber eşliğinde okumak önerilir.
Talebeden talibana giden bir yol bulmak için epey kendini zorlamışsın. Ama olsun, muhalefet olmadan bu işlerin tadı olmaz. Yanlış anlayanlar olmadan doğru anlayanların kıymetini anlayamazsınız…
Haziran 23, 2009, 9:59 pm üzerinde
Klip ben müzik konusunda liberalin de liberaliyimdir aslında, ama nedense kulağımı tırmaladı bu:)
Bir de soldaki o olağanüstü sesleri çıkartan kız mı erkek mi, baktım baktım çıkartamadım?
Haziran 24, 2009, 6:27 am üzerinde
doğrusu ben sibiryayı kucaklamak çok isterim,
herhalde o türküyü de dinlesem çok beğenirdim..
ama bunun bedeli adanmışlık mı olacak ?
hala anlamadım, insanlar kime ve neye adanıyorlar ?
bu söze inanmıyorum ve itiraz ediyorum.
bir zamanlar, tencere fabrikası olan bir profosörün fikirlerine adanmışlıktan müritler köy bucak tencere satıyorlardı( hani kanalı da vardı ya, sakalı unuttum şimdi kimdi ??? )
şehitlik, evini aşını korumanın en son noktasıdır.
insanlar kendi aralarında örgütlenirler. derler ki, bu duman burada tütecek., uzlaşma noktasının en son doruğudur.adanmışlık falan değildir.aklını kullanmak ve saldırganlığın olduğu dünyada adam gibi yaşamaktır.
Haziran 24, 2009, 6:36 am üzerinde
hadi kıyamadım size dinledim..
ilahi yüksek ökçe 
müzik hakkınd ayorum yapmayım da:) fakat bu nemli sıcak havada şu iyi geldi.
1- çok serin hava
cennet gibi şu bulunduğum yerde.
2- kadınla erkek arasında görüntüye yansıyan muhteşem uyum. nasıl mı ?
giyimlerinden( giyimlerindeki eşitlikten) , ve herikisinin sadeliklerinden belli oluyor.
hani orala gitmek istesem, aracı olur mu cemmat? ama ben onlara hiç aldırmayacam.. .. insanlığın geldiğ en son çağdaş bilgi neyse onu vermek için, başka da kimseye aldırmaycam., maaşta çok önemli değil hani.. kafamı alıp gitsem diyecem, olur mu böye bişey .. hatta belki ben belki atesit gibi dursam onların gözünde.. dinimi sorduklarında size der gibi baksam ? anlamak için soruyorum hala
Haziran 24, 2009, 9:03 am üzerinde
Allah rızası diyelim, sen de kurtul biz de kurtulalım. Yorma benim yaşı beynimi… Arzu edersen sana bir kaç şakird arkadaşın telefon numarasını vereyim, git kendileriyle mülakat yap, sonra gel bizimle paylaş.
Haziran 24, 2009, 9:35 am üzerinde
beyninin yorulmasına çok sevindim höst.bilirsin işleyen demir ışıldar.
neye ve niçin adanmışlıklarını bilmediğim bir topluluğa yaklaşmam… bir keresinde bir sitenin birinde zaman gazetesinde bir haber eleştirmiştim de, aman aman..yani artık yoğurdu üflüyorum.
yani höst karşımda sen varsan senle konuşurum. aracılar vasıtasıyla yüksek yerlere fırlayamam.
kusura bakma,. istersen yabanilik de..
Haziran 24, 2009, 9:58 am üzerinde
Ha bak o konuda haklısın, lakin Zaman gazetesi’ndeki haberi eleştirince ölçüsüz saldırıya uğraman sadece senin temsilcisi olduğun fraksiyonla sınırlı değil. Haydi sıkıyorsa Doğan Medya’nın gazetelerinde çıkan resmi ideolojiyle ilgili haberi eleştir. Dakika geçmeden gerizekalı okuyucuların hışmına uğramazsan adam değilim. Hülasa bu olay sadece nurcularla sınırlı değil. Büyük resmin tamamını görmek lazım. Temelinde aptalca bir tahammülsüzlük yatıyor.
Haziran 24, 2009, 3:29 pm üzerinde
Knz,
Cemaatin yaptığı güzel işleri takdir etmek için, illa şakird yada nurcu olmak gerekmiyor.
Türkan hocanın da yaptığı güzel şeyler oldu diyebilmek de dinden çıkartmıyor.
İşte bu kıvama gelmek, kamil olmaya doğru bir adımdır.
Tabi sadece takdir etmek, kimseyi geliştirmez, o yüzden yanlış görülen şeyleri de usulüyle söylemek gerekli.
Fakat, eleştiri kültürümüz malesef çok gelişemedi hâlâ. Hakaret edilmediği sürece eleştiri caizdir benim bildiğim. [Ben bugün çatır çatır yazdım blogda, hocaefendi Alev Alatlı ile başedemezdi, diye.
Henüz herhangi bir tepki gelmedi kimseden. Şakirdlere duyrulur:P]
Öyle yorum kuralları, moderasyon filan da uygulamıyorum ki, googledan gelen de fikrini söyleyebilsin.
İşimize geleni söyletip, işimize geleni yasaklarsak ağzımıza sakız ettiğimiz demokrasi/liberalik hede hödö takıyye adını alır.
Haziran 25, 2009, 2:16 pm üzerinde
yüksek ökçe güzel şeyleri takdir etmek mi ?
niyet ve amaç önemlidir.
bu gizliliği anlamıyorum.
tapınak şövelyeleri diye grubun da yaptığı güzel şeyler olabilir. ama bize hayır demeyi öğretiler.
herşey açık, net olmalı.. ben göremiyorsam sorularıma cevap bekliyorum.
Haziran 25, 2009, 2:17 pm üzerinde
unutmadan , yüksek ökçe sana da geleceğim
çay içeriz ( ne sanal çay , kahveler içtik bizler )
Haziran 25, 2009, 5:34 pm üzerinde
Yüksek ökçe,
Oradaki diğer kişi elbeteki kız ama bunu Mr No’nun duymaması lazım. Hayallerini yıkmak istemem. Adriyatik’ten Sibirya’ya diye çizdiği coğrafyadan Sibirya’yı çıkarabilir o zaman…
Tabii bunlar amatör şarkıcılar.
Elbette profesyonelleri de var ama daha fazla burayı meşgul etmemek için bu bölümü es geçiyorum.
Haziran 25, 2009, 5:42 pm üzerinde
Knz,
Hayal dünyanın genişliği konusunda seni tebrik etmek isterim.Bugün tapınak şövalyeleri ile şakirtler arasında bağlantı kurmanız, dün de talibanla akirtler arasında benzerlik kurmanız bana bunları ilham etti. Böyle durumlara aksimoron mu diyorlardı? Etobur vejeteryan ne kadar tanımlayıcı oluyorsa senin benzetmelerin de o kadar isabetli oluyor…
Haziran 25, 2009, 5:54 pm üzerinde
Radikalden ilginç bir haber..
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=942192&Date=25.06.2009&CategoryID=77
Haziran 25, 2009, 5:57 pm üzerinde
Haberden bir spot verelim..
KAZANCINIZ 500 BİN TL DEĞİL AMA…
TÖVBEKÂR OLAN YARIŞMACIYI İKNA EDEN HAHAMLA KUDÜS’E HACA YOLLUYORUZ.
TÖVBEKÂR OLAN YARIŞMACIYI İKNA EDEN PAPAZLA VATİKAN’A VE DE MERYEM ANA’YA HACI OLMAYA YOLLUYORYORUZ.
TÖVBEKÂR OLAN YARIŞMACIYI İKNA EDEN BUDİSTİ RAHİPLE NİRVANAYA ULŞAMAK İÇİN TİBET’ E GÖNDERİYORUZ.
TÖVBEKÂR OLAN YARIŞMACIYI İKNA EDEN İMAMLA UMRE VE HACA GÖNDERİYORUZ.
Haziran 25, 2009, 6:06 pm üzerinde
Ama olmamis ki…
Tovbedar adami tovbesinden uzaklastiran Ateistle yarismaciyi da cehennemin dibine yolluyoruz demeleri gerekirdi
Haziran 25, 2009, 6:32 pm üzerinde
Valla iyi bir enstantane yakalamışsın üstad ama cehennemin dibinin taliplisi az olur.
Kudüs, İzmir, Mekke, Medine,Roma ,Tibet görülesi yerler..
Adamın ikna oldum deyip gezesi geliyor.
Ama “Cehennemin Dibi” konusunda pek emin değilim…
Haziran 25, 2009, 6:38 pm üzerinde
Ayrıca Hindistan seçeneğinin es geçilmesi Hintlileri, Tibet’in anılıp Konfiçyus’un unutulması ise Çinlileri kızdırır bence…
Seçimde adil davranılmamış…
Dünyanın yarısı eden bu iki ülkeyi ( birer buçuktan üç ediyorlar) karşısına alan bir proğramın yaşama şansının olduğunu düşünemiyorum…
Haziran 25, 2009, 7:01 pm üzerinde
http://www.stargazete.com/guncel/gulgun-feymanla-imana-gel-haber-196587.htm
Bunu stres abi yazsın diye ben yazmadım:)
Haziran 25, 2009, 7:04 pm üzerinde
Bir de bişey öğrenmek istiyorum, benim bloğa yazan “uçan öküz” mahlaslı arkadaş/ağabey buradakilerden mi, Jenny White’ın oradan mı?
Sadece merak ediyorum?
Haziran 25, 2009, 7:05 pm üzerinde
klip çok pardon ya, ben aynı linki tekrar vermişim:)
Haziran 25, 2009, 7:12 pm üzerinde
Şarkının sözlerini buldum, memleket hasreti çekenler için, buyursunlar efendim:)
çara andan hımda hemde
çağan toru kağva dığve
hağra hımdan ganna rımda
kaham toru bağvay ığvey
çara (kh)andın görun goydu
carın (kh)adın gördu gördu
cara hımdın kağrın anay
cara çovdar göğvey göğvey
habu davuy baya dungay
hara soray dere duray
havva vaşta haba
hımdın (gh)ara yığvın horu horu
Haziran 25, 2009, 7:15 pm üzerinde
KnZ kızım sen cidden aptallık emareleri gösteriyorsun. Yani kötü konuşmayayım diyorum ama bu kadarı da fazla. Tapınak Şövalyeleri ile Gülen Hareketi’ni kıyaslamak, tepesine tüy dikmektir. Cemaatin gizli kapaklı nesini gördün? Nedir bu niyet okumalar falan? Sorduğun soruların hiçbirimi samimi değil. Yüzde yüzü kötü niyetli ve anlamaya yönelik olmayan sorular. Şunlar da soru mu Allah aşkına? Cevabını bildiğin ve bizden de tasdik etmemizi umduğun sorular soru, aklınca “yaa işte gördünüz mü?” halet-i ruhiyesine girip kıs kıs gülmek. Sence, kötülük yapmak, gizli kapaklı işler çevirmek, Türkiye’nin rejimini değiştirmek üzere bu kadar çok insan bir araya gelebilir mi? İNSAN gibi sorular sormayı öğrendiğine kanaat getirene kadar hiçbir sualine cevap vermeyeceğim. “Ama anlamaya çalışıyorum” diye kıvırmaya kalkma. Hiçbir insan bu kadar çok “anlamaya çalışacak” kadar aptal olamaz.
Haziran 25, 2009, 7:21 pm üzerinde
Tamam o zaman soyle yapalim….
Cehennemin dibi yerine mutfagina yollariz… (hell’s kitchen)….
yada cukuruna yada sicagina… yeter ki gitmek istesinler…
Haziran 25, 2009, 8:25 pm üzerinde
Stresabi cemaatinin ve tüm stresli insanların Regaib kandilini kutluyorum.
Cenab-ı Hak nicelerine ulaştırsın, bu mübarek gecede günah ve kötü hasletlerden arınmamızı nasip etsin inşallah.
Haziran 25, 2009, 8:26 pm üzerinde
amin
Haziran 26, 2009, 6:05 am üzerinde
mevzu şöyle gelişmişti…
Höst için bunu yeniden anlatmak
bana zor gelmiyor da, klip için yeniden anlatmak biraz zor.
Yüksek ökçe dediki yapılan iyi işlere bakmak lazım.
ben de dedim ki, bana böyle birşey öğretmediler. tapınal şövalyeleri de bir çok çok iyi iş yapabilirler., okullar açabilier..
tabi tapnak şövalyesi sadece bir deyim benim için,..
ben niyet ve amacı bilmek isterim.
ne yani siz tapınak sövalyesi diye bir cematin yaptığı güzel bir okul varsa ona mı bakacaksınız ?
yani siz yüksek ökçeye benim verdiğim cevaptan başkasını mı vereceksiniz ?
haa siz benim yazdığımı knz cemaati tapınak sövelyesine benzeti diye deşifre ederseniz, hata mı yaptınız demeliyim ? kötü niyet mi taşıyorsunuz demeliyim.
bence gereksiz alınganlık.
çünkü cemmatin kaydu kuydu yok. benim için bir muamama., sizin için olmayabilir. kimler bağış veriyor. nekadar para toplanıyor. başkanı kim.( dernek olsa mesela)siz açıklıyıcı olmak yerine beni korkutmaya çalışıyorsunuz.
lahavle.
Haziran 26, 2009, 6:10 am üzerinde
“adanmış öğrencilik” diye bişeyi hiç anlamadım klip..
24.2009. 6:36 yazdığım yazıya bak.
Temmuz 1, 2009, 7:33 am üzerinde
hazır ortam sessizliğe bürünmüşken, yüksek ökçeye
cevap vereyim., belliki adanmışlık konusu daha çok istismara açık kalacak.
yüksek ökçe sormuşsun ki,
“Cemaatin yaptığı güzel işleri takdir etmek için, illa şakird yada nurcu olmak gerekmiyor.”
Buna cevabımı vermiştim.
“Türkan hocanın da yaptığı güzel şeyler oldu diyebilmek de dinden çıkartmıyor.”
Dinden çıkartmıyor ama netice de türkan saylan bir tepkidir. türkan saylanı eleştirdiğim zaman da asıl eleştirim asıl tepkiyi yaratan nedene olacaktır.
türkan saylanın farkı dernek olması. kaydının olması. bağışçıların kimler olduğunun belli olması. bağışçıların vergi kaydının takip edilebilir olması..
“İşte bu kıvama gelmek, kamil olmaya doğru bir adımdır.”
ben kıvama biraz zor geliyorum:)
“Tabi sadece takdir etmek, kimseyi geliştirmez, o yüzden yanlış görülen şeyleri de usulüyle söylemek gerekli.”
önce apaçık görmek gerkemez mi ?
“Fakat, eleştiri kültürümüz malesef çok gelişemedi hâlâ. Hakaret edilmediği sürece eleştiri caizdir benim bildiğim. [Ben bugün çatır çatır yazdım blogda, hocaefendi Alev Alatlı ile başedemezdi, diye.
Henüz herhangi bir tepki gelmedi kimseden. Şakirdlere duyrulur:P] ”
yüksek ökçe temebbliğimi bağışla. henüz sana gelemedim.
“Öyle yorum kuralları, moderasyon filan da uygulamıyorum ki, googledan gelen de fikrini söyleyebilsin. ”
hep kadınlara iftira aattılar. kadın kendini korumalımış, kadın cinselliği erkekği tahrik edermiş., kadın şuymuş buymuşş..
kadınların girmediği burka kaldı.. o bile yetmedi bir cm den gözüken ayaklarına vurdular.,
italyan gelinin kıyafeti bir serçe kuşu kadar cinsiyetisiz ki….dokunsan kırılacak..
hem de filistinde ölenlerin acısına çıkmış bir insan yola..
sırbistanı bile geçiyor boydan boya..
hala düşünmez miyiz ?
neyse geleceğim elbet yüksek ökçe..
“İşimize geleni söyletip, işimize geleni yasaklarsak ağzımıza sakız ettiğimiz demokrasi/liberalik hede hödö takıyye adını alır.”
ya bunu çok yapıyorlar.. öyle keyfi yapıyorlar ki..
Temmuz 1, 2009, 12:56 pm üzerinde
Gel tabi:)
Burayı da boşlamayalım da Stres abimiz susmasın:)
Temmuz 1, 2009, 1:00 pm üzerinde
Ben İtalyan Pippa Bacca tecavüzcüsü ve tüm tecavüzcülerin hadım edilmesini istediğimi yazmıştım.
Sakin kalamıyorum bu konuda inan.
Alev Alatlı’nın bu konudaki görüşlerini de aldım emailden, çünkü toplumumuzda erkeklerin cinsel anlamda baskı altında yaşadığını, ve bu olayların sosyolojik incelemesinin yapılmasını istiyordu önce.
Kendince bir cevap yazdı.
O iğrenç insanların seviyesine inmemek yani devlet eliyle benzer bir cezayı verip o fiile ortak olmamak gerektiğini ima etti.
Ama ben hala caydırıcı bir yasa gereksinimimizin olduğunu düşünüyorum.
Kısacası zor meseleler be Knz:)
Temmuz 1, 2009, 3:13 pm üzerinde
yüksek ökçe,toplumuzdaki erkekler cinsel baskı mı yaşıyorlar ?
hayır.
herşeyi kendi hakları görüyorlar. yani bir kadının saçından beri 1000 yıldır tahrik olma hakkını kendilerind egörüyorlar. bunu kadını erkeği, okumuşu, cahili savunuyor.
kadın korunmak zorunda diyorlar. kadın korunmak için erkeğe nazaran daha fazla eziyetli yaşamaya katlanmak zorunda düyorlar ve bunu üniversitelerde bile okutuyorlar.
sonuç ne ? pippa sırbistanı bile geçtiği gelinliği ile ülkemizde takılıyor.
çünkü bir kamyon şöförü, cahil bir insan, ve de genetik olarak kontrolsüz biri sokakta tek başına kadının ne işi var ? düşüncesinie karşı insanlığını koruyamıyor.
o düşünce ile savaş yüksek ökçe., suçu besleyen damarları kurutmadan intikam olmaz ki..
Temmuz 1, 2009, 4:09 pm üzerinde
http://video.google.com/videoplay?docid=-9037085943041910939#22m25s
Şu videoyu vaktin olduğunda izler misin lütfen.
Bekar erkeklerin cinsel anlamda özgür olmadıklarını ima ediyor.
Komşu kızına yan gözle bile bakamaMak,
Zina baskısı,
Genelev yasağı,
vs vs vs .
Ben de tecavüzcü sapığın evli olduğunu filan yazdım kendisine zaten..
Temmuz 3, 2009, 6:57 am üzerinde
alev alati yerine yanlışlıkla ahmet altan videosu izlemişim
en kısa zamanda geleceğim seni ziyarete.. huyum böyledir, genelde zor gelirim, zor giderim
sevgili yüksek ökçe tamamen haklısın. hatta kendilerinden 25 yaş küçük kadınlarla evli oldukları halde bile kendinde hak görenler oluyor.
kadınların ceylan gibi görüüldüğü, kaçmak korunmak üzere kurulu düzenin bir sancısı bunlar. nerde sahipsiz bir yavru görseler, bilinçüstünün korunmasına
sahip olmayanlar bilinçaltına teslim oluyor.
Temmuz 4, 2009, 7:31 am üzerinde
@Yüksek Ökçe,
Bu başlığı takip etmiyorum, hangi konunun ortasına düştüğümü de bilmiyorum
Son yorumunuz dikkatimi çekti. Bekar erkek türü bu memlekette en çok ezilen türdür, doğru.
Bekar erkeklerden alakasız olarak söylüyorum, tecavüzcüler en caydırıcı cezalarla cezalandırılmalıdır, doğru.Tecavüz eden evliyse cezası daha ağır olsun.
Bu arada Alev Alatlı her ne kadar Ulusalcımtrak olsa da delikanlı kadındır. Zaman Gazetesinde kadın haklarının seküler haklar olduğunu delikanlıca yazabilmiştir.
Temmuz 4, 2009, 7:34 am üzerinde
Bu arada genelev yasağı diye bir yasak yok bildiğim kadarıyla.
Temmuz 4, 2009, 8:25 am üzerinde
İlginç bir habere rastladım (via Netamiye)
http://netamiye.wordpress.com/2009/06/20/turkiyenin-temsili-meselesi/
Temmuz 4, 2009, 11:36 am üzerinde
Mr NO,
Düştüğünüz yeri ne benm tarif edeyim, ne de siz sorun, tam tezek çukuru vesselam:)
Bekar erkekler nerede eziliyor muş, haberimiz yok pek?
Evliler deseniz amenna da yani;)
Yasaklar derken, toplumsal baskılardan bahsediyoruz.
Genelev yasağı yok ama gidene hoş bakılmaz manasında.(ben de bakmam)
Yani, tecavüz iceberginin dibine inip bakmak gerekli diyor bir bakıma Alatlı, neden bu erkekler kadına, çocuğa tecavüz ediyorlar?
Temmuz 4, 2009, 11:38 am üzerinde
Ha aklıma geldi, bekara ev vermezlermiş eskiden, şimdi maşallah 1+1 ler sırf bekarlar için inşa ediliyor.
Temmuz 4, 2009, 12:41 pm üzerinde
Tecavüzcünün hadım edilmesini savunanlar, recm için ne düşünüyor acaba? Öğrenebilir miyiz?
Temmuz 4, 2009, 7:00 pm üzerinde
@yuksek ökçe,
Bekara ev vermeme nedenlerinin başında eve kız getirme ihtimali olmalı.Ev sahipleri evli barklı amcalar olduğu için kendileri yapamıyorlar.Çekememezlik işte. Bu davranış bölgesine göre değişir.Eskişehir gibi çağdaş bir memlekette bile çıkıyor böyle ev sahipleri.
Temmuz 4, 2009, 7:04 pm üzerinde
Höt Ulan,
Recm sadece tecavüz değil, zina için de geçerli. İki kişinin anlaşması ile oluşan bir fiilden topluma ne ki?Recm zina için ağır bir ceza. Hem recmde tecavüze uğrayıp hamile kalan kadınların bile bu cezaya uğraması sözkonusu.Çağdışı bir uygulama, vicdanı olan bir insana recmi açıklayamazsınız.
Temmuz 4, 2009, 7:07 pm üzerinde
@Yüksek Ökçe,
Sizin blogunuzdaki Jenny White ile ilgili yazınızda yazdığım yoruma yazdığınız yorumu cevaplamadığım aklıma geldi.Bir ara cevaplarım.
Temmuz 4, 2009, 7:20 pm üzerinde
@Yüksek Ökçe,
Tesettürlü bayanları muhafazakar kapitalistler çalıştırsın.Başka seçenekleri var yani. Her şeyi laiklerden beklemeyin
Şirketim olsa (bu özel sektör demek oluyor heralde),çarşaflı bir çalışanı işe almamazlık etmem.Tabi bu cevap şirketin halka dönük iş yapan bir firma olmasına ,teknik bir firma olmasına göre değişir.Çarşaflı bir bilgisayar programcısı neden olmasın? Deng Xiapong “kedinin siyah ya da beyaz olması önemli değildir, önemli olan fare tutmasıdır” der.Şunu da söyleyeyim ben laik bekar bir patron olacağım için, sözkonusu iş fazla nitelik gerektirmiyorsa güzel örtüsüz bir bayanı işe almayı tercih ederim
Temmuz 4, 2009, 7:34 pm üzerinde
@yüksek ökçe,
Aynı işi yapan türbanlı bayanların ve türbansız bayanların aldıkları ücretler derlenip bir araştırma yapılabilir aslında.Muhtemelen örtülü olanların ortalama olarak daha düşük ücret aldıkları sonucu çıkar.Böylelikle somut verilerle iddialarımızı destekler, dincilerin kalesine gol atarız.
Temmuz 6, 2009, 9:02 am üzerinde
H.U.bey,
Şu haberlerdeki insanımsıları, ister recm edin, ister hadım, zerre kadar canım yanmaz…
http://arsiv.sabah.com.tr/2006/07/12/gun138.html
http://www.ensonhaber.com/3.sayfa/213709/12-yasindaki-cocuga-tecavuz-edip-oldurduler-.html
http://www.tarafsizhaber.com/haber-Dort-yasindaki-cocuga-tecavuz-eden-zanli-serbest-223881/
http://www.cnnturk.com/2007/turkiye/07/13/12.yasinda.cocuga.2.yil.tecavuz.edilmis/376027.0/index.html
Temmuz 6, 2009, 9:03 am üzerinde
Stres abi,
Sanırım link fazlalığından spam oldu bir msjım..
Temmuz 6, 2009, 11:02 am üzerinde
bu örnekte kedi örneği fazlasıyla yersin mr no.,
burda genetik özelliklerimizle, bilinçli seçimlerimiz arasında fark var.
Temmuz 7, 2009, 6:56 am üzerinde
burada çok yanlış bişey var.
çarşaflı olmak ile kedinin rengi benzetmesi hiç uymuyor. zerre kadar bile.
biri genetiktir.
diğeri yaşam tercihidir. yaşam tercihlerindeki çeşitlik insan kendine eziyet etmediği sürece çeşitliğie açıktır. çinlerin kadınların ayakları küçük görünsün diye küçük yaşta ayaklara sardıkları beze yaşam tercihi demeyiz.
eğer çarşaf bir yaşam tercihi olacaksa, dini otorite olarak eğitimi ele geçirmek hırsından vazgeçmeleri gerekiyor. çünkü bu vicdani bir baskıdır. o zaman derdim ki bu yaşam tercihi.